Onder andere door de koude paasdagen, waarin veel mensen hals-over-kop nog tickets naar de zon boekten, kwam het verlies naar verwachting uit op een bedrag tussen de 60 en 65 miljoen Britse pond (rond de 73 miljoen euro). Die raming valt binnen de bandbreedte van 50 tot 75 miljoen pond die de prijsvechter eerder had gegeven. In het eerste halfjaar van het vorige boekjaar eindigde EasyJet nog 112 miljoen pond in het rood.

De inkomsten van EasyJet zijn aan de beterende hand, nadat bestuursvoorzitter Carolyn McCall de strategie van de maatschappij aanpaste. Zo verhoogde ze het aantal vluchten per dag op de belangrijkste routes. Ook verhoogde EasyJet zijn marktaandeel door in te spelen op de wens van de consument voor flexibelere tickets.

In maart vervoerde de prijsvechter ruim 5 procent meer passagiers dan in dezelfde maand in 2012. Het totale aantal mensen dat met EasyJet vloog lag rond de 4,87 miljoen. Dat deden ze onder andere op de routes tussen Moskou en Londen én die tussen Milaan en het Romeinse vliegveld Fiumicino. Die twee lijnen zijn nieuw in het aanbod van de Britse maatschappij.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl